PDA

View Full Version : Hello from France !

Djoule
05-23-2008, 08:25 AM
Hello !

I'm Julien, from Bourges, France.
I study physics but music is my passion, I'm a self taught composer and guitarist (for 7 years) and I write music from bossa to heavy metal, jazz to rock, reggae, etc...
In brief, I like progressive stuff : freedom for everything, wether it is about kind of styles, instruments or length.

For the moment all my compositions are in MIDI files but I'm going to get the complete composers bundle in order to have better sounds on them using Cubase, then record my guitars.
If you want to check my compositions :
http://www.myspace.com/julienmarocco

I wrote last year (it took me 11 months, as I'm self taught plus I have lot of work for my studies) a 65 minutes epic opéra-rock, so if you want to hear it and give me advices or opinions:
http://www.gprotab.net/comment_tab.php?tab_id=103929

So thanks for having taken the time to read this and I hope you'll enjoy my compositions !! :)

OneThrow
05-23-2008, 09:54 AM
Come on in. Welcome.

Javee
05-25-2008, 02:43 PM
Bienvenue à soundsonline. J'ai écouté à ta chanson épique. C bon. Je n'ai pas eu la chance d'écouter l'autre chanson. Cependant, j'ai quelques pensées de l'épique. Il semble que la chanson roule trop rapide dans chaque section... Tu devrais développer les thèmes dans chaque section peut-être ? Aussi, t'as comme, 6 or 7 instruments dans ta "orchestre virtuel", tu devrais donner la mélodie aux les autres instruments. Il semble que la majorité est jouée par la guitare. Est-ce qu'il y a des paroles ? Il y a beacoups des "riffs' (je sais pas le mot pour "riff" en français hehe).

Il est évident que t'aime la grouppe, Symphony X, je peux écouter l'influence. J'ai écouté des "riffs" que j'ai écouté dans l'odyssey par SX. Tu as un bon sens de forme de chanson, mais, c'est tellement sembable de l'odyssey. Un plus de chose avant que je parte - Peut-être tu peux essayer des autres sentiments avec des différents section, car, parfois, je ne sens pas la raccordement entre la musqie pis les titres qu'ils représentent. Il semble trop virtuosic, plûtot qui se dévloppe.

J'espère que tu vas trouver que ceci t'aide.

À Tantôt!

A.Leung
05-25-2008, 02:58 PM
Welcome aboard Djoule! Thanks for being here and keeping us 'weekend werkers' company!

From a 'not so sunny' hollywood california lately,

Gedren
05-26-2008, 03:49 PM
Welcome, Djoule! I hope you will like this place! :)

fongi
05-27-2008, 07:33 AM
Hi Julien, and welcome, if music is your passion then quit the physics. Chris :D

Djoule
05-27-2008, 08:46 AM
In fact I study physics to be a teacher, because it's the best job to have free time for music. 18 hours a week is pretty good, rather than havin 39 hours in a factory etc... ;)

fongi
05-28-2008, 09:25 AM
You got that right ! but 60 hours a week in a studio recording your music with an orchestra is even better right ? :D

BigSound123
06-28-2008, 04:59 PM
Welcome to the forum!! :) Have fun, enjoy and create some big sounds!! :) John